Från en lanthandel till en annan lanthandel…

IMG_2694

Som vanligt har jag inte hunnit öppna all post som kommer till både mig själv och till Åryds Lanthandel, men nu så! Och OJ vad glad jag blev över den fina almanackan från Macken i Gemla! Det är ju också en lanthandel här i krokarna med fantastisk verksamhet och ett stort engagemang från byn. Jag lägger almanackan i affären idag så får ni läsa själva! Det är både roliga bilder och många kloka ord.

Det är en kalender som hyllar lanthandeln och uppmuntrar till samarbete och att vi alla hjälps åt för att ha kvar våra affärer. Så att hela Sverige ska leva.

Jag känner mig lite som Karl Bertil Jonssons ömma moder, ni vet när hon fick nåt religiöst i blicken. 🙂

Tusen tack Gemla, och de varmaste hälsningar till er också från oss i Åryd!!

/Ida

One response

Kommentera

